「honto 本の通販ストア」サービス終了及び外部通販ストア連携開始のお知らせ
詳細はこちらをご確認ください。
- みんなの評価
- あなたの評価 評価して"My本棚"に追加 評価ありがとうございます。×
- カテゴリ:大学生・院生
- 発売日:2021/09/02
- 出版社: 博英社
- サイズ:23cm/258p
- 利用対象:大学生・院生
- ISBN:978-4-910132-12-9
- 国内送料無料
紙の本
TOPICS ON CREATING INNOVATIONS FOR GRADUATE STUDENTS
著者 Eunyoung Kim (編著),Eunyoung Kim (著),Thao Thanh Luong (著),Qianang Sun (著),Nilima Haque Ruma (著)
高等教育機関の学生、教育者、研究者に向けて、学習の目的と方法に関する根本的な問題を提起。知識と学習、創造性と認知プロセス、破壊的イノベーションなどについて、学術研究の結果...
TOPICS ON CREATING INNOVATIONS FOR GRADUATE STUDENTS
このセットに含まれる商品
前へ戻る
- 対象はありません
次に進む
商品説明
高等教育機関の学生、教育者、研究者に向けて、学習の目的と方法に関する根本的な問題を提起。知識と学習、創造性と認知プロセス、破壊的イノベーションなどについて、学術研究の結果に基づいて解説する。【「TRC MARC」の商品解説】
この本は、高等教育機関の学生、教育者、研究者のために、学習の目的と方法に関する根本的な問題を提起します。
主に6つのトピック
1)知識と学習, 2)学習と創造性, 3)創造性と認知プロセス,
4)イノベーションの類型, 5)破壊的イノベーション, 6)イノベーション
のための認知スキルに関して学術研究の結果に基づいて説明します。
Following a trial and error process over the first two years of teaching, and given that our institute is a research-centred graduate school, I set up the outline of the course content based on six topics – learning, flow, creativity, innovation, disruptive innovation, thinking – and used the pedagogical approach, which includes peer discussion, classroom tasks, review of academic research, providing reading materials, and assignment.
In addition, I hope this book will give us an opportunity to start an open discussion on the educators or future educators community, so that we can share our constructive feedback on learning at HEIs, which will in turn hopefully foster the innovation leaders.
- Table of contents -
CHAPTER 01 : Introduction
CHAPTER 02 : Topic 1 Knowledge and learning
CHAPTER 03 : Topic 2 Flow and creativity
CHAPTER 04 : Topic 3 Theories of creativity
CHAPTER 05 : Topic 4 Types of Innovation
CHAPTER 06 : Topic 5 Disruptive Innovation
CHAPTER 07 : Topic 6 Thinking skills【商品解説】
目次
- Chapter 01 Introduction / Eunyoung Kim
- Key conceptual words
- Reference
- Chapter 02 Topic 1:Knowledge and learning / Thao Thanh Luong ; Eunyoung Kim
- 2.1.The society we live in
- 2.2.Purpose of postgraduate education
- 2.3.Typologies of knowledge and learning
- 2.4.Factors affecting different types of learning
- 2.5.Learning Organization
- 2.6.Discussion and assignment
著者紹介
Eunyoung Kim
- 略歴
- Eunyoung Kim : Editor and co-author
Eunyoung Kim is an associate professor in the School of Knowledge Science, Japan Advanced Institute of Science and Technology, Japan. Her research interests include learning process design for creating innovations, social creativity and innovation, utilizing information technology for international development, business and management.
あわせて読みたい本
前へ戻る
- 対象はありません
次に進む
この著者・アーティストの他の商品
前へ戻る
- 対象はありません
次に進む