サイト内検索

詳細検索

ヘルプ

セーフサーチについて

性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示を調整できる機能です。
ご利用当初は「セーフサーチ」が「ON」に設定されており、性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示が制限されています。
全ての作品を表示するためには「OFF」にしてご覧ください。
※セーフサーチを「OFF」にすると、アダルト認証ページで「はい」を選択した状態になります。
※セーフサーチを「OFF」から「ON」に戻すと、次ページの表示もしくはページ更新後に認証が入ります。

送料無料 日付更新(2017年7月)

1,000円以上の注文で3%OFFクーポン(0922-28)

目次

  • 1 Minimalism and Its Implications for Language Acquisition and Learnability
    • 1.1 Some General Discussion
    • 1.2 Learnability
    • 1.3 Conclusion
  • 2 Triggers,Minimalism,and Learnability
    • 2.1 Some General Remarks
    • 2.2 Extensional Approaches to Learnability
    • 2.3 Intensional Approaches and Triggering Bootstrapping
    • 2.4 EPP-Parametrization
  • 3 Universals,Occam’s Razor,and the Strong Minimalist Thesis
    • 3.1 Introduction
    • 3.2 Evolution and the Form and Functioning of FL
    • 3.3 Methodological and Ontological Minimalism
    • 3.4 Substantive and Formal Universals
    • 3.5 Multiple Spell‐Out
    • 3.6 Universals and Minimalism
    • 3.7 Mathematical Properties in and out of FL
  • 4 How the Reality Can Be Compatible with the Strong Minimalist Thesis:Interfacing,Economy,and Variation
    • 4.1 Introduction
    • 4.2 Some General Discussion
    • 4.3 Interfaces as‘Invasive’Components
    • 4.4 Multiple Spell‐Out and the Syntax‐Phonology Interface
    • 4.5 Syntax‐Pragmatics Interface(López 2003)
    • 4.6 Syntax‐Semantics Interface and Parametric Variation
    • 4.7 Reanalysis of Adjunction Structure
    • 4.8 Semantics‐Epistemology Association(Minkoff 2003)
    • 4.9 Some Remarks on the Cartography Project
    • 4.10 Conclusion
  • 5 Two Case Studies in Language Acquisition:Evolution,Efficient Computation,and Learnability
    • 5.1 Introduction
    • 5.2 Some General Discussion
    • 5.3 Two Case Studies in Learnability
    • 5.4 Four Criteria of a Learnability Theory
    • 5.5 Some Related Considerations
    • 5.6 Conclusion
  • 6 What Language is Made From:Helen Keller,Some UG Residues,and the Strong Minimalist Thesis
    • 6.1 Introduction
    • 6.2 Some General Discussion from the Perspective of the Framework Adopted So Far
    • 6.3 Helen Keller
    • 6.4 Symmetry;Asymmetry/Antisymmetry,and Related Matters
    • 6.5 Some Preliminary Considerations on the Role of Dimensions