サイト内検索

詳細検索

ヘルプ

セーフサーチについて

性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示を調整できる機能です。
ご利用当初は「セーフサーチ」が「ON」に設定されており、性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示が制限されています。
全ての作品を表示するためには「OFF」にしてご覧ください。
※セーフサーチを「OFF」にすると、アダルト認証ページで「はい」を選択した状態になります。
※セーフサーチを「OFF」から「ON」に戻すと、次ページの表示もしくはページ更新後に認証が入ります。

ポイントUPキャンペーン

【HB】丸善・ジュンク堂書店×hontoブックツリー  あの人をもっと知りたい  ~7/5

目次

  • 1 Minimalism and Its Implications for Language Acquisition and Learnability
    • 1.1 Some General Discussion
    • 1.2 Learnability
    • 1.3 Conclusion
  • 2 Triggers,Minimalism,and Learnability
    • 2.1 Some General Remarks
    • 2.2 Extensional Approaches to Learnability
    • 2.3 Intensional Approaches and Triggering Bootstrapping
    • 2.4 EPP-Parametrization
  • 3 Universals,Occam’s Razor,and the Strong Minimalist Thesis
    • 3.1 Introduction
    • 3.2 Evolution and the Form and Functioning of FL
    • 3.3 Methodological and Ontological Minimalism
    • 3.4 Substantive and Formal Universals
    • 3.5 Multiple Spell‐Out
    • 3.6 Universals and Minimalism
    • 3.7 Mathematical Properties in and out of FL
  • 4 How the Reality Can Be Compatible with the Strong Minimalist Thesis:Interfacing,Economy,and Variation
    • 4.1 Introduction
    • 4.2 Some General Discussion
    • 4.3 Interfaces as‘Invasive’Components
    • 4.4 Multiple Spell‐Out and the Syntax‐Phonology Interface
    • 4.5 Syntax‐Pragmatics Interface(López 2003)
    • 4.6 Syntax‐Semantics Interface and Parametric Variation
    • 4.7 Reanalysis of Adjunction Structure
    • 4.8 Semantics‐Epistemology Association(Minkoff 2003)
    • 4.9 Some Remarks on the Cartography Project
    • 4.10 Conclusion
  • 5 Two Case Studies in Language Acquisition:Evolution,Efficient Computation,and Learnability
    • 5.1 Introduction
    • 5.2 Some General Discussion
    • 5.3 Two Case Studies in Learnability
    • 5.4 Four Criteria of a Learnability Theory
    • 5.5 Some Related Considerations
    • 5.6 Conclusion
  • 6 What Language is Made From:Helen Keller,Some UG Residues,and the Strong Minimalist Thesis
    • 6.1 Introduction
    • 6.2 Some General Discussion from the Perspective of the Framework Adopted So Far
    • 6.3 Helen Keller
    • 6.4 Symmetry;Asymmetry/Antisymmetry,and Related Matters
    • 6.5 Some Preliminary Considerations on the Role of Dimensions
×

hontoからおトクな情報をお届けします!

割引きクーポンや人気の特集ページ、ほしい本の値下げ情報などをプッシュ通知でいち早くお届けします。