サイト内検索

詳細検索

ヘルプ

セーフサーチについて

性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示を調整できる機能です。
ご利用当初は「セーフサーチ」が「ON」に設定されており、性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示が制限されています。
全ての作品を表示するためには「OFF」にしてご覧ください。
※セーフサーチを「OFF」にすると、アダルト認証ページで「はい」を選択した状態になります。
※セーフサーチを「OFF」から「ON」に戻すと、次ページの表示もしくはページ更新後に認証が入ります。

送料無料 日付更新(2017年7月)

【ネットストア】講談社全品ポイント最大10倍キャンペーン(~10/31)

目次

  • Introduction:A Research of Lesson Study and Curriculum Management in Japan / Tetsuo Kuramoto
    • 1.Introduction
  • Chapter 1:Summary of Lesson Study and Curriculum Management / Tetsuo Kuramoto
    • 1.Introduction to−Curriculum Management Theory−
    • 2.Curriculum Management and Lesson Study
    • 3.A case study of“Curriculum Management”−An Action Research Study of“Curriculum Leadership”in Japan−
  • Chapter 2:Action Research of a Lesson Study in Japan−From the Point‐of‐View of Student Achievement and Teacher Professional Development− / Tetsuo Kuramoto
    • 1.Research Purpose−student achievement through“Lesson Study”−
    • 2.Theoretical Framework
    • 3.Summary of Research Methods−Part 1−
    • 4.Results−Part 1−
    • 5.Summary of Research Methods−Part 2−
    • 6.Results−Part 2−
    • 7.Conclusions
    • 8.Educational importance of the study
  • Chapter 3:A study on“Project Management”a Case Study on School Integration by Board of Education / Nguyen Huyen Trang ; Tetsuo Kuramoto
    • 1.
    • 2.Research method
    • 3.Analysis results
    • 4.Findings
  • Chapter 4:Fostering Lesson Improvement through Leadership Practices:A Distributed Leadership Perspective / Kenji Tsuyuguchi
    • 1.INTRODUCTION
    • 2.THEORETICAL FRAMEWORK
    • 3.RESEARCH QUESTIONS
    • 4.METHOD
    • 5.RESULTS
    • 6.DISCUSSION
    • 7.CONCLUSION
  • Chapter 5:Development of the Autonomous Learner Through Blended Learning / Bruce Lander ; Tetsuo Kuramoto
    • 1.Learner Autonomy
    • 2.
    • 3.
    • 4.Theoretical Framework
    • Conclusions
  • Chapter 6:Findings from Case Study of Service‐Learning in Japan−From the point of view of Action Research− / Tetsuo Kuramoto ; NguyenThi Thu Huong
    • 1.Introduction
    • 2.Findings from Minamata‐Learning(Emprical research)
    • 3.
  • Final Chapter:Future Study Focused on Action Research / Tetsuo Kuramoto ; Tomoko Kawakami
    • 1.The structure of this Study of Action Research
    • 2.First,Second,and Third‐person Action Research
    • 3.Additional aspect of action research
    • 4.Action research template and a dissertation example
    • 5.An example of Action research−focused on classroom management−
  • Action Research Appendix 1:全国19国立/教職大学院の比較調査(国内調査編)−カリキュラムマネジメントとAction Researchの視点から− / Tetsuo Kuramoto
  • Action Research Appendix 2:USA・Ball State Universityにおける事例研究 / Tetsuo Kuramoto
  • Action Research Appendix 3:Action Researchによる「理論と実践の融合・往還」の指導事例 / Tetsuo Kuramoto

学習指導・生活指導 ランキング

学習指導・生活指導のランキングをご紹介します一覧を見る