サイト内検索

詳細検索

ヘルプ

セーフサーチについて

性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示を調整できる機能です。
ご利用当初は「セーフサーチ」が「ON」に設定されており、性的・暴力的に過激な表現が含まれる作品の表示が制限されています。
全ての作品を表示するためには「OFF」にしてご覧ください。
※セーフサーチを「OFF」にすると、アダルト認証ページで「はい」を選択した状態になります。
※セーフサーチを「OFF」から「ON」に戻すと、次ページの表示もしくはページ更新後に認証が入ります。

アウトレットブック ポイント4倍キャンペーン(~2/28)

2/1 必ずもらえる!hontoサービス使い倒しキャンペーン (~2/28)

目次

  • CHAPTER1 Introduction
    • 1.1 Rationale for the research
    • 1.2 Purpose of the research
    • 1.3 Structure of the book
  • CHAPTER2 Literature review:politeness theory
    • 2.1 Politeness theory overview
    • 2.2 Politeness in workplace discourse
    • 2.3 Politeness from Japanese perspectives
    • 2.4 Cross‐cultural considerations
    • 2.5 Summary
  • CHAPTER3 Methodology
    • 3.1 Data collection in the field of workplace discourse
    • 3.2 Methodological design of meeting data
    • 3.3 Meeting data collection in New Zealand:the Language in the Workplace Project
    • 3.4 Meeting data collection in Japan
    • 3.5 Summary of the meeting dataset
    • 3.6 Methodological design and the collection of perception data
    • 3.7 Ethical considerations
    • 3.8 Summary
  • CHAPTER4 Meetings
    • 4.1 Meetings
    • 4.2 Formal meetings(kaigi)and informal meetings(uchiawase/miitingu)
    • 4.3 Meetings in Japanese
    • 4.4 Meetings from a relational perspective
    • 4.5 Structures
    • 4.6 Meetings in this study
    • 4.7 Structural characteristics of formal/informal meetings
    • 4.8 Summary
  • CHAPTER5 Small talk
    • 5.1 Approaches to small talk
    • 5.2 Small talk in workplace discourse
    • 5.3 Small talk from Asian perspectives
    • 5.4 Small talk and silence
    • 5.5 Analysis of small talk
    • 5.6 Summary
  • CHAPTER6 Humour
    • 6.1 Humour
    • 6.2 Workplace humour
    • 6.3 Responses to humour and laughter
    • 6.4 Analysis of humour
    • 6.5 Emic perspective
    • 6.6 Summary
  • CHAPTER7 Perception task
    • 7.1 Classic method for assessing language attitude from hearers’ perceptions
    • 7.2 Assessing participants’ perceptions in authentic interaction
    • 7.3 Assessing third party’s perception:extended focus group interviews
    • 7.4 Perception task
    • 7.5 Analysis
    • 7.6 Summary
  • CHAPTER8 Conclusion
    • 8.1 Major findings
    • 8.2 Research contribution
    • 8.3 Future research