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収録作品一覧

ことばの事実をみつめて 言語研究の理論と実証

ことばの事実をみつめて 言語研究の理論と実証

  • 佐藤 響子(編)/ 井川 壽子(編)/ 鈴木 芳枝(編)/ 古谷 孝子(編)/ 松谷 明美(編)/ 都田 青子(編)/ 守田 美子(編)
作品 著者 ページ
A Note on /s/‐stop Clusters in English Atsuko(Kadota)Ikegashira 著 2−11
英語の母音はいくつある? 柴田知薫子 著 12−21
方言における音変化と音韻論的対立についての一考察 橋本文子 著 22−31
東西アクセントの出会う地域で音声変異について学ぶということ 服部範子 著 32−41
A Diachronic Approach to Compound Truncation in Japanese Haruko Miyakoda 著 42−53
能動‐ee語の出現と発達 磯崎聡子 著 56−67
The Argument Structure Change in Light Verb Constructions Mayumi Kobayashi 著 68−78
英語の動詞由来名詞を導く接尾辞について 島村礼子 著 79−89
Relationships between Prefixation,Suffixation,and Compounding Akiko Nagano 著 90−100
外来語の定着プロセスにおける語用論的要因の役割 守田美子 著 101−111
進化言語学とは何か 池内正幸 著 114−123
格付与されないNP 鈴木芳枝 著 124−133
Examination of Indonesian Passive Forms Katsuko Takakuda 著 134−145
The Structure of Perception Verb Complements in English Takako Furuya 著 146−156
Notes on Wh‐movement and Focus Akemi Matsuya 著 157−167
Multiple Negation in Middle English through the Helsinki Corpus Reiko Ito 著 170−180
Interpretable Case in the History of English Fuyo Osawa 著 181−190
Maloryにおける虚辞のThere 小林美樹 著 191−201
属格語尾から機能範疇Dへ 宮前和代 著 202−212
Sloppy Identity Readings in Child Japanese Masuyo Ito 著 214−227
CHILDESに基づいた初期wh‐疑問文の特徴 深谷修代 著 228−237
幼児の「誤り」を観て斯に普遍文法を知る 村杉恵子 著 238−250
A Case Study of the Acquisition of the Negative Expression:X to Chigau Mihoko Kubota 著 251−262
結果構文再考 阿部明子 著 264−274
知覚の世界と「自分」「お互い」 井川壽子 著 275−286
The Motivation behind the Development of the Verbal Gerund Natsuko Ishida 著 287−294
反義語 清海節子 著 295−306
思考動詞のアスペクトに関する一考察 鈴木泉子 著 307−316
格と態の関係 二枝美津子 著 317−328
ディスコース・ポライトネス理論の確立と可能性 梅田紘子 著 330−339
Tohoku Dialects and Their Stereotyped Image Shigeko Kumagai 著 340−349
Normative Masculine Verbal Behavior among Japanese Youth Kyoko Satoh 著 350−358
Functions of Pragmatic Markers in Discourse Mitsuyo Suzuki 著 359−368
A Clue to Successful Academic Writing in English as a Foreign Language Masako Ono 著 370−379
A Note on Neurolinguistics Mieko Kukita 著 380−392
子どもの語彙獲得・発話を促す母親の発話スタイルとその要因 佐藤久美子 著 393−403
English Simulated Patient Program as an Example of Task‐Based Language Teaching Saeko Noda 著 404−415