収録作品一覧
ことばの事実をみつめて 言語研究の理論と実証
- 佐藤 響子(編)/ 井川 壽子(編)/ 鈴木 芳枝(編)/ 古谷 孝子(編)/ 松谷 明美(編)/ 都田 青子(編)/ 守田 美子(編)
作品 | 著者 | ページ |
---|---|---|
A Note on /s/‐stop Clusters in English | Atsuko(Kadota)Ikegashira 著 | 2−11 |
英語の母音はいくつある? | 柴田知薫子 著 | 12−21 |
方言における音変化と音韻論的対立についての一考察 | 橋本文子 著 | 22−31 |
東西アクセントの出会う地域で音声変異について学ぶということ | 服部範子 著 | 32−41 |
A Diachronic Approach to Compound Truncation in Japanese | Haruko Miyakoda 著 | 42−53 |
能動‐ee語の出現と発達 | 磯崎聡子 著 | 56−67 |
The Argument Structure Change in Light Verb Constructions | Mayumi Kobayashi 著 | 68−78 |
英語の動詞由来名詞を導く接尾辞について | 島村礼子 著 | 79−89 |
Relationships between Prefixation,Suffixation,and Compounding | Akiko Nagano 著 | 90−100 |
外来語の定着プロセスにおける語用論的要因の役割 | 守田美子 著 | 101−111 |
進化言語学とは何か | 池内正幸 著 | 114−123 |
格付与されないNP | 鈴木芳枝 著 | 124−133 |
Examination of Indonesian Passive Forms | Katsuko Takakuda 著 | 134−145 |
The Structure of Perception Verb Complements in English | Takako Furuya 著 | 146−156 |
Notes on Wh‐movement and Focus | Akemi Matsuya 著 | 157−167 |
Multiple Negation in Middle English through the Helsinki Corpus | Reiko Ito 著 | 170−180 |
Interpretable Case in the History of English | Fuyo Osawa 著 | 181−190 |
Maloryにおける虚辞のThere | 小林美樹 著 | 191−201 |
属格語尾から機能範疇Dへ | 宮前和代 著 | 202−212 |
Sloppy Identity Readings in Child Japanese | Masuyo Ito 著 | 214−227 |
CHILDESに基づいた初期wh‐疑問文の特徴 | 深谷修代 著 | 228−237 |
幼児の「誤り」を観て斯に普遍文法を知る | 村杉恵子 著 | 238−250 |
A Case Study of the Acquisition of the Negative Expression:X to Chigau | Mihoko Kubota 著 | 251−262 |
結果構文再考 | 阿部明子 著 | 264−274 |
知覚の世界と「自分」「お互い」 | 井川壽子 著 | 275−286 |
The Motivation behind the Development of the Verbal Gerund | Natsuko Ishida 著 | 287−294 |
反義語 | 清海節子 著 | 295−306 |
思考動詞のアスペクトに関する一考察 | 鈴木泉子 著 | 307−316 |
格と態の関係 | 二枝美津子 著 | 317−328 |
ディスコース・ポライトネス理論の確立と可能性 | 梅田紘子 著 | 330−339 |
Tohoku Dialects and Their Stereotyped Image | Shigeko Kumagai 著 | 340−349 |
Normative Masculine Verbal Behavior among Japanese Youth | Kyoko Satoh 著 | 350−358 |
Functions of Pragmatic Markers in Discourse | Mitsuyo Suzuki 著 | 359−368 |
A Clue to Successful Academic Writing in English as a Foreign Language | Masako Ono 著 | 370−379 |
A Note on Neurolinguistics | Mieko Kukita 著 | 380−392 |
子どもの語彙獲得・発話を促す母親の発話スタイルとその要因 | 佐藤久美子 著 | 393−403 |
English Simulated Patient Program as an Example of Task‐Based Language Teaching | Saeko Noda 著 | 404−415 |
言語学 ランキング
言語学のランキングをご紹介します言語学 ランキング一覧を見る